Friday, May 9, 2008

dah bersawang...

huh..byknya sawang...dh lama x hapdet...hihihi...mcm mana nk hapdet..laptop aku kene conquer dgn anak2..x cukup 2 komputer...yg ayah dia punya pun nk diconquernyer...ni br 3 org..esok2 keluar yg kat dlm ni..ntah2 berebut jugak dgn abg dan kakak2 dia..

cuti aritu blk kluang..dah lama x blk sejak hr mengundi...sampai kg pkl 5 ptg sbb kami bertolak lewat coz ayen kirim srh belikan kopok lekor..ai..kene laa kedai kopok buka dulu..klu aku bertolak awal..xdpt laa kopok tganu..hehehe..harus aku ganti dgn kopok mersing pulak nnt..

kat umah kg,mak aku masak asam pedas ikan mayung..ni mmg feberet aku tapi kali ni mak msk pedas sket dr biasa sbb atuk aku komplen..x pedas..dh ler konflik pulak dgn ayah yg leh mkn cili..hehehehe...selain asam pedas ada juga apam pisang..aku pualk bawa balik resepi cakoi utk mak aku..bertuah punya anak bknnyer nk buatkan mak dia kuih tu..tapi bg resepi aje..sebenarnye maku tingin nk buat kuih ni tapi x tau cara2 nk buat..ada sekali tu dia tgk kat umah jiran aku..sedara org tu buat kuih ni tapi bila org tanya dia x mo bgtau..konon2 tu resepi utk dia bisnes..ni ler org melayu..kedekut ilmu...mak aku x pernah lokek dgn org2 klu ada yg bertanya cara2 nak buat kuih deram..mak aku terror buat kuih ni..aku aje yg x minat sbb jemu dr kecik asyik mkn kuih deram..kuih deram mak paling famous kat kg..

jumaat..aku g bando kluang..nk bayo bil..sblm g bando singgah khg barat..anto kuih kat umah ex housemate aku...adik dia nk kawen so bg ler buah tgn..dulu masa aku..arwah mak dia bg kuih lopes..mak aku balas kuih femes dia..kuih deram..
lama aku x jumpa mazni..hehehe..dia pun dh berisi sket dr dulu..abang adi maintain aje..lynn..aku jumpa dia thn lps kat shah alam..ogy dan oja..budak berdua ni last jumpa 4 ker 5 thn lps..hehehe..yg nk kawennyer si oja..skrg org felda x buat kenduri kat umah lg...buat kat dewan pulak...

kat bando pepagi lagi dah sesak..laki haku boring aje sbb jln jem..pas byr bil..kami g BP jap..jln2 buang masa..balik umah dah ptg..tapi puas blk kg kali ni sbb aku dpt mkn seme yg aku idamkan...takoyaki,buah nangka,kopi kluang..asam pedas sudah semestinyer...lengkali blk lg nak ke bp cari nasi beriani pulak.

1 comment:

muor76 said...

bersawang takpe.. masih lagi boleh dibersihkan ngan penyapu.. jgn sampai berteritip dah ler.. nanti jenuh nak mengikis.. heheh