Tuesday, October 21, 2008

balas dendam

balas dendam..nape pulak ni??..hehehe...anak2 ku balas dendam kat ayah derang sbb 3 hari kene tinggal ..hubby aku g kl sbb ada carrier fair kat UKM..setiap hari budak2ni bertanya soalan yg sama ..bila ayah nak balik??..ayah balik hari ahad ke??..bila ayah nak sampai umah ni???..adoi..penat laa mulut aku ni menjawab persoalan derang..paling lama kene tinggal pun 2 minggu masa hubby g bangkok..itupun time anak2 msh kecil lg..x terasa sgt bila ayah xde kat umah...ni masing2 dah pandai menyoal mcm polis pencen...anak2 aku pantang sgt klu ayah dia start kereta atau motor..ada aje yg mengekor..kecuali klu tgh leka main komputer ...

citer pasal balas dendam pulak..anak2 aku ajak ayah derang g MESRA MALL...ni dah kali ke 3 kami ke sana..ala..bukan nak menyopping pun..sekadar berjln2 cuci mata..almaklum laa ni shopping kompleks baru kat area sini so anak2 aku ni excited laa sgt2..klu boleh hari2 nak pegi sana..huhu..boleh botak ayah mcm ni..!!!..GIANT belum beroperasi lagi..klu dh dgn aku sekali terexcited menyorong troli nnt..hihihi.. agenda pertama masuk kedai buku popular..aku beli buku resepi kek lapis..dina beli buku citer ..Zati pulak beli buku abc and 123...Beli buku2 xpe..permainan NO!..TAPI masuk juga TOY OF US tu..survey-survey..pegang2..dan belek2 aje..kehkehkeh..

Dah puas meronda Zati pula nak masuk toilet..laa..baru aku perasan yg budak ni pakai suor terbalik..hahaha..nasib baik sour kaler itam..x nampak sgt..then g mkn2 sebelum balik..yg ni aku suka sbb balik umah x pyh mkn lagi..sblm kuor kompleks ni ..menyinggah lagi kat REJECT SHOP..ayah beli t-shirt..aku pun sambar 2 helai baju utk baby..Huh! ada org x puas ati..sapa lagi klu bukan ZATI..dia nak baju jugak..kali ni permintaan di reject oleh ayah..klu ikut hati mmemang dia nak meraung kat situ jugak..tapi yg baik nya anak aku ni pemalu..dia tau segan ..nnt org tgk dia melalak..keluar aje dia terus minta dukung ngan ayah..dia kata belum beli brg byk2 lagi..

Sampai kat umah dia ngamuk lagi..aduh! part ni yg aku x tahan..nak tak nak kena pujuk ajak g kedai Pian..nasib baik ok..

Sejak adanyer MERSA MALL ni aku tgk org2 kat kaw.yg sewaktu dgnnya mcm kene CULTURAL SHOCK..bebudak lagi laa suka..ye laa ada shopping kompleks taraf VIP kat area kampung..patutnya MALL ni didirikan kat kawasan BANDAR BARU KERTEH ..baru laa sesuai ..ni buat dgn kaw.kampung..(aku bkn nak perlekehkan kampung tau!..aku pun org kampung gak)..pastu berdekatan juga dgn sekolah..bukan ape nnt kompleks tu jadi tempat lepak bebudak ponteng pulak..ni pun aku nengok bebudak aje yg ramai klu hari biasa..Tapi akan datang klu ada pemaju yg nak beli tanah2 org2 kampung kat situ..maka nilai tanah mereka akan berganda2..x heran laa nnt ada yg jadi JUTAWAN..

1 comment:

muor76 said...

ade kedai bundle tak kat situ? kekekekek