Thursday, May 14, 2009

Hari Ibu Sedunia

Selamat Hari Ibu sedunia!....meh layan gambar2 makanan yg aku masak sempena hari ibu..

ni nasi biasa aje..aku campur marjerin pastu masuk dlm bekas silikon...


sebenarnya xde planning pun nak celebrate2 ni..tetiba aje  rasa mcm nak masak ayam golek...dah pukul 3 ptg...aku start keta g cari ayam...kedai 1st yg aku g ni...aku tgk ayam2 terendam dl bekas yg dh berlumut..eeeiii geli tekak aku ...aku g pulak kedai dpn umah...kali ni aku jumpa ayam yg size  nya ngam2 aje utk family aku makan...blk umah trs ke dapur...sambil bersilat dgn si kecik yg meragam aje sejak blk dr kelate aritu...demam,batuk,selsema..pakej lengkap tu..haaa...ayam ni aku x sempat nak perap..aku lumur dgn sos barbeque ...malas ler tu..kehkehkeh...




daun salad ni sebenarnya aku beli sikit aje sbb dh tau anak2 bukan suka mkn sayur



ni sos utk curah atas ayam golek tu tp aku buat cicah aje..ni pun aku buat yg simple aje..tumis bawang besar,masukkan cendawan butang yg dh hiris  halus pastu curah sos barbeque dan sedikit sos tiram serta tpg jagung utk pekatkan sos..so simple..



ni  aje hidangan kami mlm tu..dina x makan sbb dia pun dh mula demam ketika tu..nasi yg deco cantik2 tu pun x laku..derang makan ayam golek aje..last2 esoknya aku buat nasi goreng aje...mesti adik aku ckp "kak long xde mende lain nk buat bekfes..asyik2 nasi goreng"...kurus ler ko apis dok ngan k.long ...hehehehe

2 comments:

Mohd Sabar & Rafieah said...

Assalaualaikum ...KAk Siti walaupun post nie tak ada melibatkan teka-teki tapi kita nak jawap jugak yang post lepas pasal buah tu wah wah wah ... Ini jawa Panchor punya jawapan lah ...

1. Pisang emas - sebab dah dibawa berlayar

2. Buah Keranji - sebab dah dok dalam perahu

3. Buah Cempedak - sebab dia dok di luar pagar yang bukan kebun pakcik terbakar tu

wah wah wah wah betul tak ... Wah dah dapat jawab nie boleh ah belanja makan-makan he he he he . Wah ko Kak Siti celebrate sakan eh hari ibu . Oklah moga jadi ibu mithali pada anak-anak dan moga juga jadi isteri soleha pada suamimu. Kirim salam kat si Nuar tu ...(Anaknya Suradi)

happiestmummy said...

yea..betul!betul!....amik laaa ayaam golek sbg hadiah..hahahaha