Thursday, March 6, 2008

assalamualaikum......semoga kehidupan ini semakin ceria setiap detik ..hr ni my baby dah masuk 17+ minggu..hari tu g scan kat klinik k'jaan..ermm..x updated langsung peralatan scan kat klinik ni..x nampak pun my baby..sian kak uda..x pe laa nnt kita g klinik zahriah..scan lagi..kali ni umi amik gambar ekk...opss..hari ni juga dah bertambah setahun lagi umur aku..dpt wish dr sahabat baikku HANIM..terima kasih Nim..ko x pernah lupa hari jadi aku walaupun kita terpisah jauh..(bukan jauh sgt pun..5 jam aje dari sini ke Kluang..)..x kan aku lupa saat kita bersama dari zaman kanak2 sehingga dah beranak pinak..ahak2..minggu dpean aku wish ko pulak ekk..

Imbas kembali persahabatan kita..bermula ketika family kita berpindah dari kg masing2 ke sebuah felda di daerah Kluang..masih teringat pertama kita bersua..masing2 malu2 kucing..saling menjelirkan lidah antara satu sama lain..masa tu umah ayah aku x complete lagi..tingkap dan pintu pun x pasang lagi berbanding dgn umah ko yg complete tu..rumah acik yg paling cantik ..pokok bunga berderetan..sampai sekarang pun masih begitu juga..acik berdua mmg rajin..masih ingat lagi kala ko tunjuk pd aku pokok buah kuaci.hahahaha..tu bukan pokok buah kuaci laa ..itu benih labu yg acik semai tapi kene korek dgn ko semata2 nak tunjuk kat aku biji kuaci yg jadi kegemaran ko tatkala kita tunggu bas sekolah datang..

Indahnye detik2 kita bersama pada zaman kanak2 x mungkin aku lupakan...bersama jalan kaki ke sekolah dari tadika hingga tamat sekolah rendah..masa tu mana ada kes2 kidnap mcm sekarang..aman damai aje..mak2 kita kerja estet kat bt 9...sian kan..kita sama2 berpiknik atas pokok ubi gajah tepi umah ko tu .. bawa bekal pastu makan atas pokok ubi gajah tu..mesti mak2 kita tension dgn idea kita tu ekk..ingat tak..kita selalu jual ais krim malaysia yg kak roha buat..masa tu hanya umah staf2 felda dan kilang kelapa sawit aje yg ada generator besar..umah kita pakai pelita aje..time kenduri baru terang benderang..guna lampu pam...kita berlumba2 mengaji kat umah acik..time nak balik masing2 menjerit suruh mak2 kita buka pintu luas..penakut nyer kita masa tu..padahal bukan jauh sangat pun..sekarang xde lagi budak2 mengaji waktu malam mcm kita dulu..rumah acik pun dah sunyi sekarang..ye laa..anak2 dia hanya 2 orang..kak roha dah ikut suami menetap di BP..manakala Ijat pula ntah kat mana..maybe kl kot..


okay laa..nnt aku update lagi kisah kita..

No comments: