Sunday, April 19, 2009

BALIK HARI????

hari jumaat lps kengkononnya nak buat edible garden tp ptg tu hubby aku ajak balik kg pulak...aku ni pantang dipelawa..ok aje..berdesup mengemas kain baju..mujur aku dh siap buat proses cleaning2 ni pg tu...ms hr khamis aku tanya ..nak blk ke tak..dia kata tak..alih2 tgh syok tgk tv dia ajak pulak blk kg..

bertolak dr sini pun dh lewat gak..plus berhenti2 kat highway..tiba kat umah mertua dh maghrib..pastu berpencak kat dapur..lps makan mlm..semua lepak kepenatan..

Lepas bekpes ..g umah kakak ipar..dia ajak ke BP coz isnin ni dia kursus sebulan kat IPTHO ..(bukan KUITHO tau..)..g BP ikut MUAR..syok gak sebab dah lama x lalu jalan ni..tgk pemandangan salah satu daerah di negeri ku yg terindah ni..hahahaha..sebenarnya sil aku tu x tau jalan nak menuju tpt kursus so dia ajak ler kami anak beranak ni menemani dia..bila dh sampai BP anak2 aku pun suka sgt sbb derang dah tau klu g BP mesti nak g K4..pastu along nampak signboard tulis AIR HITAM..memandai aje dia tuko jd blackwater...ni kes tgk citer cicakman2 ler tu..lps tgk tunjukkan tpt yg sil nak g nnt..kami pusing semula menuju ke k4...ermm...x masuk dlm k4 pun sbb masa terhad ..just jln2 kt ruang legar sambil mencuci mata...pastu g mkn2 then blk semula ke KU ikut Tongkang Pechah msk highway plus pulak..tiba KU dah pkl 2 ptg...rehat2 sekejap pastu blk umah mertua ..kemas barang2 then balik Paka pkl 1730hrs.

Otw balik aku dh berapa kali terlelap pastu buat terjaga2 ler konon ..kehkehkeh..bukan ape..klu siang tu blh gak aku tlg jd pilot..malam2 ni payah sket sbb aku rabun...itu pun aku asyik tanya hubby aku..dia ngantuk ke? padahal aku yg mengantuk sgt..bila ms keluar dr tol Jabor pun aku x sedor..sedor2 dh tiba Cherating ..itupun sbb kwn hubby call...tiba kat Impiana..jln jammed..ni klu x polis buat sekatan tentu accident..kan..betul tekaan aku..memula towing truck bawa van..kemek tang depan aje..pastu satu lg towing truck lalu ..kali ni kereta pulak remuk bhg depan..erkk...takutnya..jalan cherating-cendor ni lurus sket sbb tu pemandu2 suka racing tang sini..Nasib baik ler ms accident tu berlaku kami lum tiba sini...tiba umah tepat pukul 11 mlm..x dpt tgk AF...Xpe laa x dpt tgk..bukan menjejaskan ekonomi negara pun..bak kata Nabil..hahaha..

Disebabkan agenda kat kampung dah berubah...x jd ler aku ke pasar tani Gambir Hill..buat lintas hormat aje..hajat ati nak cari dodol..takpe ler...lengkali aje laa..huhuhu..bila tu?waaaa..pasni kene tunggu bln 7 br blh balik kg..lamanya....

No comments: