Friday, April 17, 2009

edible garden.....lum siap lagi

aku nak buat edible garden kat blkg umah ni..biji2 benih aku dah beli cuma nak mencangkul tanah aje yg blm sempat aku buat..minggu lepas suami kesayangan aku dah meracun segala semak samun yg subur tu...nasib baik mati gak semak2 tu...x ler semak mana pun tp mata aku x leh nak tgk rumput2 yg semakin hari semakin subur tu..klu aku bior alamatnya jadi sarang ulor pulak.Petang smlm br tanam pokok kesum..ingatkan hari ni nak ler ajak org tu buat batas sayur alih2 dia kerja pulak..klu aku g belakang nnt sure askar2 aku nak ikut sama..kang kerja nak cepat jadi lambat pulak.


eiii...geramnya aku ngan laptop ni...huruf D mula mengong setiap kali aku taip mesti x keluar...kene tekan kuat2...dulu laptop yg 1st .. semua words ni kene kopek dgn anak sulung aku..abis rongak laptop tu..aku srh hantar servis xnak..akhirnya terkubur kat bawah katil tu..klu jual kat low yat sana tentu laku...hehehehe

1 comment:

Mohd Sabar & Rafieah said...

Peh dah mula nak menanam-namam eh ... Baguslah tu kalau ada kebun sendiri tak yah lah nanti nak beli kat kedai ek . Ingat masa dok kat kemasik dulu, si Sabar pun ada gak buat kebun sayur. Dia tanam kacang botol ... Sampai tak termakan, bagilah kat jejiran tu . Oklah nanti kalau pokok-pokok tu dah menjadi jangan lupa ambik gambar pastu publish dalam blok ok ...